U bent hier

Evaluatie Nationale Museumweek

Na een succesvolle editie van de Nationale Museumweek delen wij hierbij de evaluatie.

De belangrijkste resultaten zijn:

  • Zo'n 3500 medewerkers en 25 bedrijven sloten zich aan bij de actie MuseumVrij;
  • Er werden 219 activiteiten geüploaded door de musea op museum.nl;
  • Zo'n 127.000 bezoeken op de pagina museum.nl/museumweek;
  • De campagne leverde ruim €2.000.000 aan PR-waarde en een totaal bereik van 192.000.000 (excl socials) op;
  • Het socialmedia-bereik was 7.000.000, dat een waarde vertegenwoordigt van €49.000. De overgrote meerderheid van de berichtgeving is positief;
  • De video's Museumweek met Splinter en Quinty zijn zo'n 150.000 keer bekeken;
  • Na de Museum Gym en MuseumVrij kan voorzichtig geconcludeerd worden dat een ludieke actie goed werkt voor het behalen van media-aandacht;
  • De campagne heeft vooral invloed gehad op de frequente bezoekers, en dan vooral de doelgroep 25-40 jaar. Deze groep heeft na de campagne een hogere intentie om in de komende drie maanden een museum te bezoeken. Onder de museumkaarthouders heeft de campagne een positief effect gehad op de bekendheid met de Nationale Museumweek. Daarnaast is ook het belang dat deze groep hecht aan Nederlandse musea hoger na de campagne.

In de bijlage, rechts bovenaan deze pagina, staan alle resultaten.

Dossiers 
Museumweek

Reacties