U bent hier

Crash Course Online Marketing

8
jun
donderdag 8 juni 2017 - 14:00 tot 17:00 | Museum Catharijneconvent, Utrecht
Toevoegen aan persoonlijke kalender

Doe mee aan de Crash Course Online Marketing

De sectie PR & Marketing organiseert casegerichte bijeenkomsten in musea, waarbij sprekers uit het betreffende museum een voorbeeld geven van een geslaagde marketingcampagne. Een kijkje in de keuken dus! Bestemd voor alle marketing/communicatiemensen die willen blijven leren.

 Ben je als marketeer van jouw museum verantwoordelijk voor zowel de offline als de online communicatie? Dan zie jij ook vast af en toe door de digitale bomen het bos niet meer? Heb je vragen als:  Wat zijn Google Grants en is dat ook iets voor ons museum? Bereik ik mijn doelgroep nu op Instagram of toch nog via Facebook? Is Snapchat een onmisbare toevoeging? En welke boodschappen zet ik nu op onze online kanalen en hoe vergroot ik mijn netwerk?
  
 Doe dan mee aan de Crash Course Online Marketing die de sectie Marketing & P.R. van de Museumvereniging organiseert op donderdag 8 juni a.s. in Museum Catharijneconvent in Utrecht van 14.00 – 17.00 uur. 

 Jasper Visser en Charlotte Bosman zullen je deze middag bijpraten over de laatste trends op het gebied van online marketing, maar ook hoe jij het effect van online marketing voor jouw museum kan vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketing strategie beter te definiëren, anderzijds door de contentstrategie te verbeteren en resultaten zichtbaar te maken.

 Jasper Visser is senior partner bij VISSCH + STAM en werkt als strategie consultant en strategische ontwerper voor vele culturele organisaties. Als bedrijfsadviseur is hij betrokken bij het project Creative Museum. Het is voor musea steeds belangrijker om communities op te bouwen. Vaak gebeurt dit digitaal. Jasper geeft deze middag zijn kijk op het ontwerpen en uitvoeren van nieuwe connecties tussen mensen en ideeën.
  
 Charlotte Bosman is Social Media Specialist bij Rituals en was voorheen online media adviseur bij het Van Gogh Museum. Charlotte heeft met het Van Gogh Museum jaloersmakende resultaten behaald op verschillende social media-kanalen. Zij richt zich op de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie en de (veranderende) rol en doelgroepen van verschillende social media. Ze geeft praktische tips over hoe je doelen formuleer en content creëert voor social media. Tot slot gaat Charlotte in op het meten en analyseren van resultaten. 

 Aan het einde van de middag kunnen we gezamenlijk nog tips en ervaringen uitdelen. Dus neem je ervaringen mee! We sluiten de middag natuurlijk af met een borrel. 

 Heb je zelf een bijzondere marketingcampagne gerealiseerd of heb je een tip voor een analyse in een andere culturele instelling? Laat het ons weten, mail je voorstel naar moors@e-nemo.nl. Wij zijn altijd opzoek naar interessante Marketinganalyses. 

Reacties