U bent hier

Drie programma’s die de cultuursector ondersteunen bij het vormgeven van een effectieve digitale strategie 

woensdag 5 augustus 2020 - 11:11
 

Door de COVID-19 maatregelen heeft de digitale transformatie in de cultuursector een grote vlucht genomen en hebben digitale middelen hun waarde getoond in de weerbaarheid en wendbaarheid van de sector. Hoe houd je die waarde vast voor de langere termijn en kom je tot een visie op de combinatie tussen je fysieke en digitale activiteiten? Er zijn nieuwe kansen, strategische vragen en uitdagingen voor de toekomst van organisaties en netwerken in de cultuursector.

De DEN Academie organiseert drie toonaangevende programma’s die de cultuursector ondersteunen bij het vormgeven van een effectieve digitale strategie.

3-daags managementprogrogramma Digitale Strategie & Innovatie
Het managementprogramma Digitale Strategie & Innovatie richt zich op directeuren en senior-managers in de erfgoedsector die de ambitie hebben om digitaal te innoveren. Na jarenlang hard werken aan de digitalisering en verbinding van collecties en vraagstukken rondom beheer en behoud zijn nu nieuwe onderwerpen actueel: de waarde van de culturele content en het verkennen van nieuwe mogelijkheden bij het gebruik van digitale content voor de ‘digitale’ klant. Dit zijn strategische vraagstukken die DEN in dit programma met de deelnemers onderzoekt aan de hand van de situatie in de eigen organisatie. De 2e editie van het managementprogramma Digitale Strategie & Innovatie vindt plaats op 8 oktober, 5 november en 3 december bij het Stadsarchief Rotterdam. Er zijn nog plaatsen beschikbaar. Lees meer

1-daagse cursus Op weg naar digitale transformatie in cultureel erfgoedorganisaties
De eendaagse cursus Op weg naar digitale transformatie in cultureel erfgoedorganisaties richt zich op directeuren, managers en senior medewerkers in de kleine en middelgrote erfgoedinstellingen die zich bezighouden met strategische vraagstukken over digitalisering voor hun organisatie. In dit programma staan vier thema’s op de agenda: de digitale klant centraal, de stand van zaken in digitale transformatie in de eigen organisatie, kansen voor digitale netwerksamenwerking en organiseren van digitale transformatie. In verband met de COVID-19 maatregelen en de vraag naar deze cursus organiseren we de eendaagse dit najaar in een offline en online vorm op twee verschillende momenten: 
op 1 oktober en 2 oktober a.s. in de ochtenden vindt de digitale editie plaats. Er is plaats voor maximaal 20 deelnemers;
op 26 november a.s. vindt de fysieke editie plaats bij Erfgoed Gelderland in Arnhem. Er is plaats voor maximaal 15 deelnemers. Lees meer

In-company programma Digitale transformatie voor toezichthouders in de cultuursector (kunsten- en erfgoedsector)
Voor Raden van Toezicht en Besturen die hun kennis en inzicht over de digitale transformatie willen verdiepen, is een incompany programma ontwikkeld. Het incompany programma biedt actuele kennis over trends en ontwikkelingen op het gebied van de digitale transformatie. Het vergroot het inzicht van de Raden en Besturen over waar hun organisatie staat in de digitale transformatie en hoe zij met hun kennis van digitale transformatie kunnen bijdragen aan het vergroten van de impact van hun organisatie. 
Dit programma wordt op aanvraag gegeven en er wordt in gesprek gegaan over de maatwerk invulling. Lees meer

Tags 
Nieuws

Reacties