U bent hier

Hermitage heeft met geefcampagne de helft van de benodigde 1 miljoen euro binnen

woensdag 21 april 2021 - 09:17

Foto: Janiek Dam

Actie duurt tot 1 mei, het museum blijft oproepen tot donaties Houd de Hermitage open.

Ruim drie weken na de start van de geefcampagne Houd de Hermitage open heeft de Hermitage Amsterdam de helft van de benodigde 1 miljoen euro binnen. Het museum werkt met man en macht om het doel te bereiken, maar is er nog niet. Daarom doet het museum een hernieuwde oproep aan het publiek.

Annabelle Birnie, directeur Hermitage Amsterdam: ‘het is geweldig om te zien hoeveel mensen de Hermitage een warm hart toedragen en ons steunen. Het is bemoedigend dat we nu de helft van het benodigde bedrag binnen hebben. Maar we zijn er nog niet, dus alle bijdragen, klein en groot, zijn welkom. De campagne loopt tot zaterdag 1 mei, dan willen we ons doel gerealiseerd hebben.’

De Hermitage Amsterdam lanceerde op 6 april De Week van de Hermitage, als onderdeel van de geefcampagne. Het initiatief heeft als doel geld bijeen te brengen om het museum ook voor de toekomst open te houden. Sinds de oprichting heeft de Hermitage Amsterdam zich ontwikkeld tot een geliefd museum waar intussen miljoenen bezoekers hebben genoten van tentoonstellingen uit de kunstcollectie van het Staatsmuseum Hermitage in St. Petersburg en andere collecties. Dat is tot nu toe puur op ondernemerschap gedaan, zonder structurele subsidie. Na een crisisjaar van langdurige lockdowns zonder bezoekers, is de Hermitage in een moeilijke financiële situatie terecht gekomen. Het museum moet daarom een beroep doen op het publiek om het voor Nederland unieke museum door deze crisis te loodsen. Om, als het museum straks eindelijk weer open mag gaan voor het publiek, open te blijven. Ook voor toekomstige generaties.

Tags 
Nieuws

Reacties