U bent hier

Mooier dan ooit

maandag 14 juni 2021 - 16:17

Musea. Mooier dan ooit.

Een landelijke campagne om publiek opnieuw te omarmen

Na een sluitingsperiode van bijna een half jaar en een jaar vol sluiting en restricties zijn alle musea eindelijk weer open. Publiek kan weer genieten van cultuur.

De Museumvereniging en het Nationaal Theater Fonds slaan de handen ineen voor een cultuurbrede campagne: Mooier dan ooit. Samen met de podiumkunsten, festivals en poppodia hebben we een gezamenlijk doel: de bezoeker laten zien dat Cultuur Mooier is dan ooit. Het doel van de campagne is publiek te stimuleren weer culturele uitjes te ondernemen.

Hoe ziet de campagne eruit?

De Museumvereniging doet namens de musea mee aan deze landelijke publiekscampagne met de slogan Musea. Mooier dan ooit. We ontvangen middelen van het Kickstart Cultuurfonds om dit mogelijk te maken. De campagne zal landelijk verschijnen in online en offline media. En we zetten de campagne natuurlijk in op eigen kanalen zoals Museumtips en sociale media. De afzender van de campagne is Museum/nl\ waar het gehele museumaanbod te vinden is.

Onderdeel van de campagne is ook de lancering van het liedje ‘Mooier dan ooit’. Dit is speciaal voor de campagne geschreven door Claudia de Breij en uitgebracht door de Mooier dan Ooit band, speciaal voor deze campagne samengesteld uit een veelzijdige mix van artiesten om de breedte van cultuur te vertegenwoordigen. Bekijk de videoclip hier. De videoclip is opgenomen in Naturalis, European Museum of the Year. Het lied krijgt nog extra exposure want Claudia brengt zelf het liedje ook uit.

Voor de museumcampagne is een eigen campagnebeeld ontwikkeld, waarin musea in de Mooier dan ooit campagne worden geplaatst.

De campagne wordt in fases ingezet:

Fase 1: heropening/zomervakantie van week 25 t/m week 29

Fase 2: start nieuwe culturele seizoen week 34 t/m week 36

Fase 3: feestdagen eind 2021


Doe mee met de campagne en vertaal het naar je eigen museum!

Omdat we groot bereik willen creëren willen we jullie vragen zelf ook deze campagne te omarmen. Want hoe meer bereik we met elkaar kunnen creëren, hoe meer bezoekers we kunnen laten zien dat musea mooier zijn dan ooit.

Hierbij de open bestanden die door jullie kunnen worden gebruikt. Je kunt de museumnaam in de payoff verwerken, in plaats van de algemene term ‘musea’. Dan wordt het dus ‘Zeeuws Museum. Mooier dan ooit of bijvoorbeeld ‘Drents Museum. Mooier dan ooit’. Ook kan het beeld aangepast worden naar eigen beelden.
> Let op bij de open bestanden voor social:
het laatste (hoofdbeeld) niet gebruiken, maar vervangen voor beeld van jullie eigen museum. 
 

De campagne start op 21 juni. Vergeet de hashtag #MooierDanOoit niet toe te voegen op social media en @museum.nl te taggen.

Mooier dan ooit; doe je mee?

Om bezoekers te laten zien dat musea mooier zijn dan ooit nodigen we jullie uit als museum om zelf iets leuks of ludieks te organiseren. Alle initiatieven zien we graag in een korte video terug die je kunt delen met info@mooier-dan-ooit.nl zodat het Mooier dan Ooit campagneteam de content kan verspreiden via de @mooierdanooit kanalen. En graag ook naar persberichten@museumvereniging.nl zodat we de video kunnen verspreiden via de sociale media van @museum.nl. Graag de video landscape/liggend opnemen met hoge resolutie. Een video werkt het beste als deze kort is (max. 10-15 sec).

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op via info@museumvereniging.nl.

Laten we er met elkaar een groot succes van maken, zodat publiek de weg naar onze musea snel weer weet te vinden. Samen staan we sterk!

Musea. Mooier dan ooit.

Reacties